Top menu

UWAGA OSZUST

Drodzy Państwo, ostatnio pojawiają się maile dostarczane rzekomo przez

Banki informujące o zablokowaniu konta. Zanim cokolwiek zrobicie sprawdźcie

co jest za @, powinna być domena banku

W przypadkach poniżej w prawdziwym mailu

powinni być @ipko.pl  lub @pkobp.pl

@ bankmillennium.pl

FAŁSZYWY MAIL PODSZYWAJĄCY SIĘ POD BANK PKO

FAŁSZYWY MAIL PODSZYWAJĄCY SIĘ POD BANK MILLENNIUM

Poniżej informacja jaką otrzymałem z Banku PKO BP

Szanowny Panie,

Serdecznie dziękuję za przesłaną korespondencję.

Nazywam się Krzysztof Guzowski i w poniższej wiadomości udzielę Panu wszelkich informacji.

W odpowiedzi na Pana wiadomość elektroniczną uprzejmie informuję, że wiadomość którą Pan otrzymał to fałszywy e-mail wysłany przez osoby podszywające się pod Bank, mający na celu wyłudzenie danych do logowania i autoryzacji transakcji w serwisie internetowym iPKO.

Nie należy odpowiadać na wiadomości tego typu, jak również nie należy korzystać z linku umieszczonego w wiadomości i pod żadnym pozorem podawać poufnych danych. Zostało to już zgłoszone do wydziału Banku zajmującego się sprawami bezpieczeństwa.

Wyjaśniam, że w zaistniałej sytuacji konieczna jest aktualizacja bazy definicji wirusów i gruntowne przeskanowanie komputera programem antywirusowym.

Proszę także o dokonanie zmiany hasła do programu pocztowego, na który otrzymał Pan przedmiotową wiadomość.

Jeśli korzysta Pan z usług naszego Banku, wyrażam nadzieję, że nie podał Pan kodów jednorazowych na fałszywej stronie. W innej sytuacji zalecam jak najszybszy kontakt z serwisem telefonicznym iPKO w celu unieważnienia podanych kodów. Proszę także o sprawdzenie historii rachunku oraz sekcji transakcji niezrealizowanych. Dla Pana wygody konsultanci są dostępni przez całą dobę pod numerami: 801 307 307, 81 535 60 60. Serdecznie zapraszam do kontaktu.

Ponadto zalecam zmianę hasła do serwisu internetowego iPKO. W tym celu należy wybrać sekcję "Dostęp", "Kanały dostępu" oraz "Zmiana hasła internetowego".

Przypominam, że hasło internetowe powinno składać się z od 8 do 16 znaków alfanumerycznych (cyfr i liter). Dozwolone są znaki specjalne (np.: ! @ # $).

Informuję również, że hasło to nie może zawierać polskich znaków (takich jak np.: "ł", "ś"), a system rozróżnia małe i wielkie litery.

Dodatkowo zapraszam Pana do odwiedzenia strony internetowej PKO Banku Polskiego, gdzie pod adresem: http://www.pkobp.pl/o-ipko-bankowosc-elektroniczna/bezpieczna-bankowosc/  zamieszczone są informacje na temat bezpieczeństwa.

W przypadku dodatkowych pytań zachęcam do ponownego kontaktu. Pomocą służą również nasi konsultanci dostępni całą dobę pod numerami telefonów 801 307 307 oraz 81 535 60 60.

Z poważaniem,

Krzysztof Guzowski

PKO Bank Polski

Centrum Obsługi Klienta Detalicznego

Zespół Contact Center 1